Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Fiction --- Jeugdboeken --- Monsters --- Prentenboeken --- Slapen --- Angsten ; verhalen --- Muizen ; verhalen --- Bang zijn --- Slapen gaan
Choose an application
Kleine Draak moet een mensenkind schrik aanjagen, maar Benno is helemaal niet bang te krijgen. Prentenboek met vriendelijke krijttekeningen in gedekte aardetinten en een korte tekst. Vanaf ca. 4 jaar.Miet Declercq, 22 januari 2015Kleine Draak wil vlug groot en heel verschrikkelijk zijn. Het best kan hij dan oefenen met een mensenkind. Want niets is zo bang als een klein mensenkind. Maar het kind dat Mamadraak op een dag meebrengt, is helemaal geen bangerd. Wat nu?Dit prentenboek in potlood en aquarel is een pareltje. De kleuren zijn zacht en harmonieus het hele verhaal door. Met net genoeg details om je aandacht gaande te houden. De werken van deze veel te vroeg gestorven auteur zijn terecht verschillende malen bekroond. Voor 'Nieuwsgierige Lotje' kreeg Lieve Baeten in 1993 de Boekenpauw, later volgden nog verschillende bekroningen voor haar werk.In 'Kleine Draak' is niet het draakje de held, maar het kleine jongetje dat Mamadraak ontvoerd heeft. Hij is helemaal niet bang van dat vuurspuwende monster maar ziet hem eerder als een vriend. Beppo doorstaat alle 'verschrikkingen' die Kleine Draak voor hem in petto heeft. Ze spelen zelfs samen en daarna brengt Kleine Draak de jongen terug naar huis. Een blik in Beppo's kamer maakt duidelijk hoe diens onverschrokkenheid te verklaren valt. Draak en jongen zullen elkaar zeker nog terugzien. Want: 'Nu heb ik een vriend, jubelt Kleine Draak, en samen zijn we groot en verschrikkelijk.'22 januari 2015© Pluizer31http://www.pluizer.be
genre-thema"">
Choose an application
Deze bundel bevat brieven van kinderen van 9 en 10 jaar. Elke brief verwoordt een vraag, een probleem waar het kind mee zit. Kinderpsychologe Christine Crabbé beantwoordt ze
Podologie --- sociale vaardigheden --- Developmental psychology --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- bezinningsliteratuur --- dagelijks leven --- jeugdliteratuur --- kinderen --- zingeving --- gevoelens --- 433.4 --- sociale opvoeding --- 415.3 --- Emoties(Gevoelens) --- Relaties --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Dood --- Gevoelens --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Kinderen --- Kinderpsychologie --- Relatie ouder - kind --- Sociale vaardigheden --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- 476.2 --- Handboek/cursus --- angst --- levensvragen --- sociaal-emotionele problemen --- Emoties ; kinderen --- 478.8 --- Emotionele opvoeding; ba.o. --- sociale vaardigheden: didactiek lagere school --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Uitvoerende functies --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige vormingsgebieden --- Angsten --- Sociaal-agogische vaardigheden --- RSV basisonderwijs --- Emotionele opvoeding; ba.o --- Angst --- Sociaal-agogische vaardigheid
Choose an application
In dit handboek geven Nederlandse deskundigen een overzicht van de verschillende stoornissen. Telkens wordt aandacht besteed aan de diagnostiek, de ethiologie en pathogenese, de behandeling, het ontwikkelingsverloop en de prognose. Enkele hoofdstukken behandelen apart crisismanagement in geval van suïcide, acute psychose, agressie en druggebruik.
Jeugdpsychiatrie. --- Medische psychologie --- Kinderpsychiatrie. --- #KVHB:Adolescenten --- #KVHB:Psychiatrie --- 606.4 --- adolescenten --- adolescentiepsychiatrie --- psychiatrie --- Jongeren --- Psychiatrie --- Gilles de la Tourettesyndroom --- aandachtsstoornissen --- angststoornissen --- autisme --- borderlinesyndroom --- crisisinterventie --- dwangstoornis --- eetstoornissen --- epidemiologie --- gezondheidszorg --- leermoeilijkheden --- mentaal gehandicapten --- narcisme* --- ontwikkelingsstoornissen --- psychose --- schizofrenie --- seksuele stoornissen --- slaapstoornissen --- somatoforme stoornissen --- stemmingsstoornissen --- verslaving --- zelfdoding --- zelfverminking --- Kinder- en adolescentenpsychiatrie (adolescentenpsychiatrie, jeugdpsychiatrie, kinderpsychiatrie) --- adolescenten (gez) --- kinderpsychiatrie (gez) --- adolescentie --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Jeunes --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- 159.987 --- 616 --- Jeugd --- Psychologie --- Angsten --- Stemmingsproblemen --- Dwangstoornissen --- Schizofrenie --- Psychosen --- Kansspelen --- Druggebruik --- Gedragsproblemen --- Eetstoornissen --- Autisme --- Narcisme --- Borderlinestoornis --- Psychosociale problemen --- Slaapproblemen --- Somatoforme stoornissen --- Kinderen --- Identiteit --- Zelfmoord --- Agressie --- Adolescenten --- Leerproblemen --- Verslaving --- Angst --- Stemmingsstoornis --- Dwangstoornis --- Psychose --- Kansspel --- Drugsgebruik --- Gedragsprobleem --- Eetstoornis --- Borderline-persoonlijkheidsstoornis --- Psychosociaal probleem --- Slaapprobleem --- Somatoforme stoornis --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Kind --- Adolescent --- Leerprobleem --- Gokken --- Internet --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Volwassene --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit boek is de neerslag van informatieavonden ivm opvoeden tot weerbare kwetsbaarheid tijdens het schooljaar 98-99 met de kinderpsychiater Peter Adriaenssens en het VCOV.
Personality Development --- Child Development --- Education --- Psychology, Educational --- 37.018.1 --- #GBIB:CBMER --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+107.10 --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- Academic collection --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Weerbaarheid --- opvoeden --- weerbaarheid --- kinderopvoeding --- persoonlijkheidsvorming --- 308.4 --- 416.1 --- 433 --- 433.4 --- Kinderpsychologie --- Kindersociologie --- Opvoeding --- Opvoeding (Pedagogie) --- Weerbaar zijn(Assertiviteit) --- assertiviteit --- kinderpsychologie --- kindersociologie --- kwetsbaarheid --- pedagogiek --- 416.5 --- Angst --- Angstige kinderen --- Assertiviteit (Weerbaarheid) --- Kinderen --- Puberteit --- Sprookjes --- 433.4 ) Sociale, rationele en seksuele opvoeding van het kind --- opvoeding (ler) --- Weerbaarheid: jongeren --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Weerbaarheid --- Development, Personality --- Growth --- Educational Psychology --- Educational Psychologies --- Psychologies, Educational --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- Infant Development --- Development, Child --- Development, Infant --- Psychology, Child --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- 37 --- 37.03 --- Jeugd --- Sociologie van de jeugd --- Algemene kinder- en jeugdpsychologie --- Opvoeding in de praktijk --- Sociale opvoeding --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Overige onderwerpen uit de kinder- en jeugdpsychologie --- education --- Educational sciences --- kinderen --- Sociology of social care --- opvoeding --- 37.013 --- Angsten --- Gehechtheid --- Relatie ouder - kind --- Assertiviteitstraining --- kinderen, weerbaar --- graduaat orthopedagogie
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|